ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Τα περίπτερα τεχνολογίας θα στελεχώνονται από δημιουργούς, οργανισμούς και φορείς με σκοπό την παρουσίαση του έργου και των κατασκευών τους.
ROBO CY – Kypruino

Γιορτάζουμε την κυκλοφορία της πρώτης Κυπριακής πλακέτας Arduino με ζωντανές διαδραστικές επιδείξεις στo Maker Fair! Οι ζωντανές επιδείξεις θα περιλαμβάνουν:

  • Ένα περιβαλλοντικό κόμβο που λαμβάνει και αναφέρει ζωντανά στοιχεία θερμοκρασίας, υγρασίας και έντασης φωτός
  • DOOM – επίδειξη παιχνιδιού
  • Πόσο γρήγορος είσαι; – παιχνίδι αντίδρασης

Αυτή η ειδική έκδοση αποτελεί φόρο τιμής στην καινοτομία και την τεχνολογική πρόοδο στην Κύπρο, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο με την κυκλοφορία του Kypruino, της πρώτης συμβατής με Arduino πλακέτας του νησιού. Το Kypruino αποτελεί ένα άλμα προόδου στο τεχνολογικό τοπίο της Κύπρου, ενσωματώνοντας την παγκοσμίως αναγνωρισμένη πλατφόρμα Arduino με την τοπική εμπειρογνωμοσύνη. Λειτουργεί ως φάρος έμπνευσης, ενθαρρύνοντας την επόμενη γενιά μηχανικών και makers να εξερευνήσουν τους τομείς της τεχνολογίας και της ηλεκτρονικής. Με το Kypruino, σας καλωσορίζουμε στο μέλλον της ανάπτυξης Arduino, όπου οι δυνατότητες περιορίζονται μόνο απο την φαντασία σας.

CyRIC

Η CyRIC είναι το μοναδικό πιστοποιημένο από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Επιχειρήσεων, Κέντρο Επιχειρηματικής Καινοτομίας (BIC) στην Κύπρο. Έχει σαν στόχο την ανάπτυξη της έρευνας και της καινοτομίας, ενώ παράλληλα προσφέρει υπηρεσίες στον τομέα του μηχανικού σχεδιασμού και πρωτοτύπων, ηλεκτρονικών και επικοινωνιών και λύσεων λογισμικού. Επιπλέον, προσφέρει μια σειρά από εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες επιχειρηματικότητας σε νεοφυείς και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παράλληλα, μέσω της κοιτίδας αιχμής Gravity που διαθέτει, δίνει τη δυνατότητα σε επίδοξους επιχειρηματίες να διαμορφώσουν και να υλοποιήσουν καινοτόμες ιδέες από τα πρώιμά τους στάδια μέχρι την ολοκληρωμένη υλοποίηση του σχεδιασμού τους.

Δραστηριότητα 1: Δημιουργία πρωτοτύπων με το Groove Starter Kit – Arduino based πλατφόρμα ιδανική για αρχάριους χρήστες, για εύκολη και γρήγορη δημιουργία έργων, χωρίς τη χρήση συγκόλλησης. Η βάση του, με τη φιλοσοφία της Lego επιτρέπει την εύκολη σύνδεση οποιασδήποτε εισόδου ή εξόδου μικροεπεξεργαστή οι οποίες ελέγχουν διάφορες λειτουργίες. Οι συμμετέχοντες θα αλληλεπιδράσουν με το υλικό, θα το επεξεργαστούν και στη συνέχεια θα το προγραμματίσουν δημιουργώντας τα δικά τους έργα, με δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο.

Δραστηριότητα 2: Αναγνωρίζω τα συναισθήματα μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης – Με τη χρήση υπολογιστή και συγκεκριμένου λογισμικού, οι συμμετέχοντες θα εισαχθούν στον τρόπο με τον οποίο η ΤΝ χρησιμοποιεί αλγόριθμους ώστε να αναγνωρίζει και να κατανοεί τα ανθρώπινα συναισθήματα, αναλύοντας δεδομένα όπως την ομιλία και τις εκφράσεις του προσώπου, με στόχο να βοηθήσει στην παροχή εξατομικευμένων και στοχευμένων υπηρεσιών, κυρίως στον τομέα της υγείας.

Σώμα Προσκόπων Κύπρου – Επαρχία Λάρνακας

Ο πρόσκοπος, ως “πολυμήχανος” maker, μαθαίνει να είναι ευρηματικός και να κατασκευάζει δημιουργίες από φυσικά αλλά και τεχνιτά υλικά. Μέσα από χρήσιμες δεξιότητες διδάσκεται να είναι «Έσο Έτοιμος» δηλαδή πάντα προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει οτιδήποτε, οποιανδήποτε στιγμή. Στο περίπτερο μας θα βρείτε διάφορες κατασκευές σκαπανικής κατασκηνωτικής τεχνικής, καθώς επίσης χειροτεχνίες και επιδείξεις βασικών κόμπων και συνδέσεων.

Ο προσκοπισμός είναι μια εθελοντική παιδαγωγική κίνηση με παγκόσμια δράση, ανοικτή σε όλους, χωρίς διακρίσεις. Σκοπός είναι να συμβάλλει στην ορθή διαπαιδαγώγηση και ανάπτυξη της νεολαίας με έμφαση στην υπαίθρια ζωή, ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως τις σωματικές, διανοητικές, κοινωνικές και πνευματικές τους ικανότητες ως άτομα αλλά και να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία ως υπεύθυνοι πολίτες.

CARDET

Η ομάδα του CARDET θα έχει στον χώρο του περιπτέρου εργαλεία και δραστηριότητες για την αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων για εκπαίδευση και κατάρτιση. Συγκεκριμένα μέσω της AR εφαρμογής μπορεί να αξιοποιηθεί η Επαυξημένη Πραγματικότητα για τη εκμάθηση εννοιών στην Επιστήμη, στην Τεχνολογία, στην Μηχανική, στις Τέχνες και στα Μαθηματικά. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το VR εργαλείο ως μέσω κοινωνικής συμπερίληψης και ενεργής συμμετοχής στην Εκπαίδευση.

Ίδρυμα Πολιτιστικής Δημιουργίας για παιδιά και νέους Λάρνακας

Το Ίδρυμα Πολιτιστικής Δημιουργίας για Παιδιά και Νέους, ιδρύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός από τον Ιούλιο του 2010, με τη στήριξη του Υφυπουργείου Πολιτισμού. Σκοπός του είναι η δημιουργικότητα, η παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης και συμμετοχής στα πολιτιστικά αγαθά, η ενίσχυση της διαπολιτισμικότητας, η προβολή και η διατήρηση της πολιτιστικής μας ταυτότητας και γενικά η συμβολή σε οποιαδήποτε πολιτιστικά και καλλιτεχνικά προγράμματα ή εκδηλώσεις, με έμφαση στα παιδιά, στους εφήβους και στους νέους. Στόχος του Ιδρύματος είναι να προσφέρει ένα «υγιές» περιβάλλον στα παιδιά και στους νέους όλων των ηλικιών, όπου θα μπορούν να δημιουργήσουν, ανεξαρτήτως καταγωγής ή οικονομικής κατάστασης, παρέχοντας, μεταξύ άλλων, εργαστήρια θεάτρου, μουσικής, προσωπικής εξέλιξης, δημιουργικής γραφής, δημιουργικά εργαστήρια με βάση την αρχιτεκτονική και τον κινηματογράφο. Εκτός από εργαστήρια και σεμινάρια, το Ίδρυμα πραγματοποιεί και εξωτερικές εκδηλώσεις, σε συνεργασία με διάφορους Οργανισμούς και Φορείς, μέσα από τις οποίες προάγονται η τέχνη και ο πολιτισμός.

Ερευνητικό Κέντρο InSSTER – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Το ερευνητικό κέντρο InSSTER του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, στα πλαίσια του προγράμματος  ICSE Science Factory, θα είναι παρόν στο φετινό φεστιβάλ Makers Fair. Η δραστηριότητα, περιλαμβάνει την επίδειξη project σχετικά με την καταμέτρηση των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα, που αποτελεί πηγή ρύπανσης του ατμοσφαιρικού αέρα. Η επίδειξη θα αφορά τόσο στην καταμέτρηση των σωματιδίων με συσκευές που έχουν ετοιμάσει μαθητές όσο και με τη χρήση αισθητήρων. Οι παρευρισκόμενοι, θα έχουν επίσης την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με τις κυριότερες πηγές της εν λόγω ρύπανσης καθώς και το αντίκτυπο στην ανθρώπινη υγεία!

Pascal Space Station

Τα σχολεία Πασκάλ Λάρνακας, Λευκωσίας και Λεμεσού σας παρουσιάζουν το project τους με θέμα την Εκπαίδευση STEAM σε συνδυασμό με την Τεχνητή Νοημοσύνη μέσω του HiAi. Ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να επιτρέψει στους μαθητές να αναπτύξουν τους δικούς τους chatbots ΤΝ, παρουσιάζοντας χαρακτήρες της επιλογής τους. Αυτοί οι chatbots σχεδιάστηκαν για να επικοινωνούν τόσο με τους μαθητές όσο και με τους δασκάλους σε οκτώ διαφορετικές γλώσσες. Ο βασικός στόχος είναι η ενίσχυση των γνώσεων των μαθητών σε προηγμένα θέματα όπως η εκτύπωση 3D, η τεχνητή νοημοσύνη και η προγραμματισμός. Οι σχολικές μονάδες θα εκθέσουν τις ρομποτικές δημιουργίες τους μαζί με ένα λεπτομερές χάρτη πορείας και τις εμπειρίες τους που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του έργου.

Thinker Makerspace – Κέντρο Αριστείας CYENS

Το “Thinker Maker Space” του κέντρου Αριστείας CYENS παρουσιάζει την καινοτόμα πρωτοβουλία “CampScape”. Επιλεγμένο ως ο μοναδικός εκπρόσωπος από την Κύπρο για το Culture Moves Europe, αυτό το έργο έχει κοινωνικό αντίκτυπο. Το έργο υλοποιείται στο πρώτο κέντρο υποδοχής μεταναστών Πουρνάρα, όπου στόχος είναι να δημιουργήσουμε εγκαταστάσεις και δραστηριότητες/εργαστήρια προσαρμοσμένα στις μοναδικές ανάγκες των νεαρών ασυνόδευτων εφήβων μεταναστών, αγοριών ηλικίας 14-17 ετών. Οι έφηβοι, μαζί με την ομάδα 4 σχεδιαστών -resident artists και την ομάδα του TMS συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία σχεδιασμού, εξασφαλίζοντας ότι οι εγκαταστάσεις ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και προωθούν την αίσθηση τoυ «ανήκειν». Στόχος μας η δημιουργία ενός ανθρώπινου περιβάλλοντος, μέσω της συμμετοχής των μεταναστών στον σχεδιασμό ενός κοινόχρηστου χώρου ψυχαγωγίας/αθλητισμού. Με ένα χρονικό πλαίσιο έργου 7 μηνών και την καθοδήγηση από μια ομάδα  από αρχιτέκτονες, σχεδιαστές και κοινωνικούς λειτουργούς μέσα από το έργο CampScape προωθείται η δημιουργικότητα, η καινοτομία και η κοινωνική προσφορά.

Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας

Η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας εμπλουτίζει και προωθεί τo τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας Λάρνακας μέσω μιας σειράς δράσεων και έργων που βασίζονται στη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα. Παράλληλα, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ψηφιακών μέσων ενημέρωσης των ντόπιων και ξένων επισκεπτών για τα μοναδικά στοιχεία που προσφέρει η περιοχή, συμπεριλαμβανομένων:

Ομιλούντα Αγάλματα Λάρνακας (σε συνεργασία με τον ΟΝΕΚ): τα αγάλματα της Λάρνακας ζωντανεύουν και διηγούνται την ιστορία τους στα αγγλικά και στα ελληνικά, μέσω πρόσβασης με κωδικούς QR.

Εικονικά Μουσεία Λάρνακας: δίδεται στους επισκέπτες η δυνατότητα να εξερευνήσουν εικονικά τα μουσεία της περιοχής από το σπίτι τους, ενώ η πλατφόρμα μπορεί να λειτουργήσει ως ψηφιακός ξεναγός κατά την επίσκεψή τους στα μουσεία.

Εικονική Αναστήλωση Αρχαιολογικών Χώρων Λάρνακας (σε συνεργασία με τον ΟΝΕΚ): Ερείπια μνημείων και αρχαιολογικών χώρων παίρνουν την αρχική τους μορφή μέσω ακριβών τρισδιάστατων απεικονίσεων.

Ο Πολιτιστικός Περίπατος Λάρνακας 360° επιτρέπει στους επισκέπτες να εξερευνήσουν την πόλη της Λάρνακας (παραλιακό μέτωπο, εμπορικό κέντρο και παλιές γειτονιές) σε ψηφιακή μορφή με πρόσθετες πληροφορίες και συνδέσμους.

Οργανισμός Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης – Λάρνακα 2030

Ο «Οργανισμός Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης – Λάρνακα 2030» ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2022 από τον Δήμο Λάρνακας με στόχο να διαχειριστεί την υποψηφιότητα της Λάρνακας ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης (ΠΠΕ) 2030. Το Λάρνακα 2030 στοχεύει στην ανάπτυξη του οράματος για μια μακροπρόθεσμη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη για τη Λάρνακα, που θα αποτελέσει τη βάση για την υποψηφιότητα της πόλης για τον τίτλο της ΠΠΕ. Οι κύριοι στόχοι του οργανισμού είναι:

  • Η ενδυνάμωση των τοπικών καλλιτεχνών, των πολιτιστικών λειτουργών, και της πολιτισμικής δημοκρατίας.
  • Η ανάπτυξη μιας καλύτερης κατανόησης της Ευρώπης, της κοινής μας ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς, και των κοινών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν σήμερα η Ευρώπη και οι Ευρωπαίοι.
  • Η προώθηση της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στον πολιτισμό για όλες τις κοινότητες και τις κοινωνικές ομάδες σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
  • Η προώθηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και των πράσινων πρακτικών σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Η παρουσία του Λάρνακα 2030 στο φετινό Makersfair γίνεται στα πλαίσια του Larnaka BioDesign Festival, ενός ετήσιου φεστιβάλ με στόχο να επαναδιαπραγματευτούμε της σχέση μας με τον περιβάλλον μέσα από μια σειρά συμμετοχικών δράσεων του κοινού με καλλιτέχνες και ερευνητές από την Κύπρο και το εξωτερικό.

Oμάδα «FUF Racing Team» του Πανεπιστημίου Frederick

H ομάδα «FUF Racing Team» έχει δημιουργηθεί από φοιτητές και καθηγητές του Πανεπιστημίου Frederick και ασχολείται με την κατασκευή και εξέλιξη ενός μονοθέσιου αγωνιστικού αυτοκινήτου τύπου Formula 1. Κάθε χρόνο η ομάδα συμμετέχει στον παγκόσμιο διαγωνισμό «Formula Student» που είναι ένας κορυφαίος φοιτητικός διαγωνισμός. Κύριος στόχος της αγωνιστικής ομάδας είναι η δημιουργία και ανάπτυξη μιας αυτόνομης ομάδας με γερές επιστημονικές και τεχνολογικές βάσεις, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την κατασκευή και συνεχή βελτιστοποίηση του αγωνιστικού μονοθέσιου αυτοκινήτου. Η συμμετοχή των φοιτητών του πανεπιστημίου στο θεσμό αυτό τους δίνει την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις θεωρητικές τους γνώσεις στην πράξη καθώς και στοιχεία που θα τα χρειαστούν στη μελλοντική τους πορεία ως επαγγελματίες επιστήμονες.

KIOS Research and Innovation Center of Excellence

Το Κέντρο Αριστείας «Κοίος» του Πανεπιστημίου Κύπρου είναι το μεγαλύτερο κέντρο έρευνας και καινοτομίας στην περιοχή τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών. Οι ερευνητές του αναπτύσσουν έξυπνα εργαλεία για να κάνουν τα συστήματα κρίσιμων υποδομών  πιο έξυπνα, αποδοτικά και ασφαλή προς όφελος της κοινωνίας.

Cyprus Computer Society – CCS

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Πληροφορικής (Cyprus Computer Society – CCS) είναι o επαγγελματικός, επιστημονικός και ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός οργανισμός, με στόχο την ανάπτυξη, αναβάθμιση και προβολή του τομέα ΤΠΕ στην Κύπρο.

Ο Σύνδεσμος δίνει έμφαση στην νεολαία με δράσεις που έχουν στόχο τόσο την προσέλκυση τους σε επαγγέλματα τεχνολογίας όσο και στην παροχή των κατάλληλων εφοδίων για τη βελτίωση των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. Σε συνεργασία με εμπλεκόμενους φορείς και με την πολύτιμη συνεισφορά εθελοντών, αναλαμβάνουμε νεανικές δραστηριότητες και μαθητικούς διαγωνισμούς στους τομείς προγραμματισμού, αλγοριθμικής σκέψης, κυβερνοασφάλειας και ρομποτικής.

Robotex MRC 2024

Μια από τις μεγαλύτερες ρομποτικές διοργανώσεις του CCS είναι ο διαγωνισμός Robotex, ο οποίος φέτος θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τον διαγωνισμό αθλητικής ρομποτικής MRC (Minoan Robot Sports Competition Global Olympiad) στις 29-30 Ιουνίου στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Στο περίπτερο μας στο MAKERS FAIR, θα παρουσιαστούν παραδείγματα από τις προκλήσεις της διοργάνωσης Robotex MRC 2024.

Center for Social Innovation

To Center for Social Innovation (CSI), στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των ανθρώπων σε όλες της κοινωνίες τις οποίες έχει πρόσβαση. Σχεδιάζει, αναπτύσσει και εφαρμόζει καινοτόμες κοινωνικές παρεμβάσεις και προγράμματα που μπορούν να επιφέρουν θετική αλλαγή σε τοπικές, εθνικές, περιφερειακές και παγκόσμιες προκλήσεις.

Ως χορηγός στο Makers Fair 2024, η ομάδα μας ανυπομονεί να προσφέρει μια σειρά από δραστηριότητες που θα στοχεύουν στη μάθηση, την κατάρτιση, την ενημέρωση και τη διασκέδαση. Η κύρια δραστηριότητα μας θα χρησιμοποιεί την εικονική πραγματικότητα – Virtual Reality (VR), τον σχετικό εξοπλισμό της και θα είναι ενσωματωμένη με ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι. Το παιχνίδι θα καλεί νέους και νέες να εξερευνήσουν διάφορα επιστημονικά, κοινωνικά και πολιτισμικά μυστήρια. Σε αυτό το περιβάλλον, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν ρόλους εξερευνητών, συλλέγοντας πληροφορίες, λύνοντας γρίφους και αντιμετωπίζοντας προκλήσεις που απαιτούν την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων.

Επιμέρους, η ομάδα του CSI θα συνδημιουργεί με τους νέους μικροκατασκευές, με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους για την κλιματική κρίση, ενώ θα υπάρχει ενημέρωση για προγράμματα κατάρτισης, ενεργούς συμμετοχής και εθελοντισμού.

Cyprus CYC Makerspace

Το CYC Makerspace είναι ένας καινοτόμος χώρος τεχνολογίας που είναι ανοιχτός για μαθητές λυκείων, ερευνητές, φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό του Cyprus College. Στόχος του CYC Makerspace είναι να ενισχύσει τη μάθηση και να συμβάλει στην απόκτηση πρακτικής εμπειρίας. Στα πλαίσια της ενσωμάτωσης του CyC Makerspace στα μαθήματα πληροφορικής, οι φοιτητές του διπλώματος Τεχνικού Η/Υ και Δικτύων συνέθεσαν ποικίλα projects με χρήση του Arduino. Αυτά τα projects εστιάζουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η ομαδική εργασία, ο προγραμματισμός, και η ανάπτυξη λογισμικού/υλικού μέσω της πρακτικής εμπειρίας. Οι σπουδαστές εφαρμόζουν θεωρητικές γνώσεις σε πραγματικά προβλήματα, συνεργαζόμενοι και αναπτύσσοντας πρακτικά σενάρια στην τεχνολογία και επιδεικνύουν την ικανότητα τους να συνδυάζουν διάφορα εξαρτήματα για την επίλυση συγκεκριμένων τεχνολογικών ζητημάτων. Στόχος είναι η κατανόηση και εφαρμογή πρακτικών τεχνικών στον τομέα της ρομποτικής και αυτοματισμού. Χρησιμοποιώντας Arduino μικροελεγκτές, breadboards, αισθητήρες, κινητήρες και άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, φοιτητές σχεδίασαν δημιουργίες όπως αυτονομημένα οχήματα που πλοηγούνται εξασφαλίζοντας αποφυγή εμποδίων και Arcade κονσόλες που ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα στον προγραμματισμό.